Česká podnikatelská pojišťovna: Klienti si stále ještě zvykají na asistenční služby svých pojišťoven
Každoročně stoupá počet škod, které automobilům v zimě a těsně po ní způsobí výtluky na silnicích. Aktuálně Allianz pojišťovna zaznamenala zhruba třetinový nárůst těchto hlášení svých klientů a jejich počty ještě zřejmě porostou.
Asistenční vozy musejí vyjíždět stále častěji
Počet asistenčních zásahů každoročně narůstá. Společnost Global Assistance, která poskytuje asistenci několika českým pojišťovnám, zaznamenává každoročně asi desetiprocentní nárůst zásahů. Nejčastěji vyjíždějí asistenční vozy v letním, dovolenkovém období a v případě zimních kalamit. „Například v loňském roce byl nejhorším měsícem prosinec, kdy jsme zasahovali celkem u 7544 případů“, říká Pavel Strapko, ředitel asistenční služby Global Assistance.
Asistenční služby většina pojišťoven nabízí jak v případě havarijního pojištění, tak v případě povinného ručení. „Klientům pomůžeme u nehody, poruchy, ale také v případě defektu pneumatiky“, představuje rozsah asistenčních služeb Renata Svobodová, tisková mluvčí České podnikatelské pojišťovny.
Jen loni téměř 60 000 zásahů
„Naším největším partnerem je Kooperativa pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna. V loňském roce jsme pro jejich klienty realizovali celkem 58 tisíc zásahů. Většinou se jednalo o zásahy u dopravních nehod. Jen v cca 12 tisících případech jsme vyjížděli k poruchám vozidel“, doplňuje Pavel Strapko z Global Assistance.
Kooperativa a Česká podnikatelská pojišťovna dohromady pojišťují celkem 2,45 milionu automobilů. Global Assistance, a.s. je tak největší asistenční společností v zemi, když zajišťuje asistenční služby pro celou třetinu vozidel.
Bohužel, v případě nehody klienti stoprocentně nevyužívají asistenčních služeb své pojišťovny. Často se stává, že se ve stresu po dopravní nehodě nechají přesvědčit nabídkou od odtahové služby, která se na místě nehody náhle objeví. Jejich ceny bývají většinou významně nadhodnocené a neodpovídají obecným standardům, proto se může podobná služba klientovi nepříjemně prodražit.
V případě problémů se klient musí obrátit na infolinku
„V případě nehody klientovi vždy důrazně doporučujeme volat na infolinku své pojišťovny. Ta jim poskytne informace, jak mají postupovat a zajistí jim nutný asistenční zásah. Například v roce 2010 jsme v ČR odtah nepojízdného vozidla zajišťovali pro 33 tisíc klientů“, upozorňuje Milan Káňa, tiskový mluvčí pojišťovny Kooperativa.
Jiné je to v zahraničí. Zde se klienti okamžitě snaží kontaktovat svoji pojišťovnu. Výhodou je, že se domluví v rodném jazyce, asistenci jim pak zajistí pojišťovna pomocí svých zahraničních partnerů.
„Pro Kooperativu jsme v roce 2010 v zahraničí zajišťovali celkem 2500 odtahů, z toho v 900 případech jsme poškozené vozidlo odvezli zpět do ČR. V případě klientů České podnikatelské pojišťovny jsme odtahovali nepojízdné vozy pro 1200 klientů, 300 vozidel jsme převáželi do ČR,“ doplňuje Pavel Strapka.
Zabouchnuté klíče jsou častým problémem
Poměrně častými případy jsou zabouchnuté klíče ve vozidle. Podobná situace je problematická zejména v zahraničí. „Řešili jsme případ klienta Kooperativy, který si při cestě na dovolenou zabouchl klíče ve svém Hummeru H2. Zůstal stát na odpočívadle na německé dálnici, všechny věci ve vozidle, velmi nepříjemná situace. Kontaktovali jsme našeho partnera v Německu, a než si náš klient stačil dát kávu, bylo vozidlo otevřené a mohl pokračovat dále. Celý asistenční zásah trval cca hodinu, cena byla 125 EUR, které byly hrazeny pojišťovnou“, popisuje klasický zásah Pavel Strapko.